Home
  • Home
  • Nye telefon- og åbningstider i kommunen
dummy

Nye telefon- og åbningstider i kommunen

16 december 2014 Musiknyt


unnamed(4)

Fra 1. januar 2015 indfører Ringkøbing-Skjern Kommune nye telefon- og åbningstider. Fremover kan kommunen træffes om mandagen fra klokken 10.00 – 17.00 og fra tirsdag til fredag fra klokken 10.00 – 13.30.

– Vi har gennemført en omfattende undersøgelse, der klart viser i hvilket tidsrum, langt de fleste borgere kontakter os. Samtidig oplever vi, at færre og færre borgere henvender sig personligt til os af den simple grund, at de betjener sig selv på nettet. Med de nye telefon- og åbningstider får vi en god og effektiv betjening af vores borgere, der samtidig tager højde for den digitale udvikling, siger chef for staben Service og Digitalisering i Ringkøbing-Skjern Kommune, Carsten Spang.

Lang åbningstid mandag
I samme ombæring flytter kommunen også ”den lange åbningsdag”. Hvor det før var torsdag, hvor kommunen havde åbent frem til klokken 17.00, vil det fremover være mandag.

– Analysen viser også, at langt de fleste gerne vil i kontakt med os om mandagen. Man har brugt weekenden på at gøre status, åbne breve og mails, og så vil man gerne have svar på sine spørgsmål. Det er et behov, vi som kommune skal lytte til. Derfor flytter vi ”den lange dag”, siger Carsten Spang.

En stigende digitalisering

De nye åbningstider er en del af en udvikling, hvor borgerne i stigende grad henvender sig til kommunen gennem de mange digitale kanaler som eksempelvis kommunens hjemmeside og borger.dk.

– De digitale kanaler vinder frem. Her kan man betjene sig selv, når og hvor man vil, og det er et markant ønske. En opgørelse over de services, der udbydes digitalt, viser, at mere end 80 procent af vores borgere bruger dem uden videre. Det er en stor forandring. Borgerne har taget de digitale kanaler til sig, og de stiller krav om, at vi hele tiden udvider og gør dem bedre, siger Carsten Spang.

Den Digitale Hotline

For de borgere, der har det vanskeligt med de digitale selvbetjeningsløsninger, har Ringkøbing-Skjern Kommune i samarbejde med Region Midtjyllands øvrige kommuner oprettet callcentret Den Digitale Hotline. Her kan borgerne ringe ind og få hjælp til de digitale løsninger.

Den Digitale Hotline kan træffes mandag til torsdag klokken 09.00 – 21.00, fredag klokken 09.00 – 17.00 og søndag klokken 17.00 – 21.00 på telefonnummer 7020 0000.