Home
  • Home
  • Vær med til at finde vinder af turistpris og 125.000 kr.
dummy

Vær med til at finde vinder af turistpris og 125.000 kr.

3 juni 2013 Musiknyt


Til oktober uddeler Region Midtjylland for anden gang TurismeVÆKSTprisen og efterlyser derfor kandidater til prisen. Der er ære og opmærksomhed, 125.000 kroner og en skulptur på spil, og alle midtjyder kan komme med forslag.

 

 

Kender du nogen i turismeerhvervet, der i det forløbne år har været dygtig til at skabe merværdi og arbejdspladser, og som har evnet at se ud over Danmarks grænser?

 

Så fortjener de måske Region Midtjyllands TurismeVÆKSTpris. Den skal uddeles til oktober, men jagten på de bedste kandidater går i gang nu.

 

Formålet med TurismeVÆKSTprisen er at inspirere og motivere hele det midtjyske turismeerhverv. Erhvervet er i forvejen en betydelig bidragyder til regionens velstand og udvikling, men det er også under pres på grund af krise og globalisering. Derfor er der al mulig grund til at fejre de succeser, der kan være til inspiration for andre.

 

 

 

Alle kan indstille

 

Enhver borger, virksomhed eller organisation i Region Midtjylland kan indstille kandidater til prisen, og modtagerne kan være enkeltpersoner, turismerelaterede projekter eller turismevirksomheder. Fristen for at indstille kandidater er 15. august.

 

 

 

Hovedpris og temapriser

 

Ud over en hovedpris, der belønnes med 75.000 kroner og en bronzeskulptur, er der to temapriser, der hver ledsages af 25.000 kroner. Den ene gives til kandidater, der har markeret sig på salg og markedsføring i udlandet, mens den anden belønner innovative forretningskoncepter, der bygger på samarbejde og organisering mellem turismeaktører og skaber meromsætning.

 

Det er Regionsrådet for Region Midtjylland, der skal udpege prismodtagerne. Prisen uddeles i samarbejde med Midtjysk Turisme

 

ved Turismekonferencen på Scandic Silkeborg den 22. oktober 2013, og navnene på modtagerne afsløres først ved denne lejlighed.

 

 

 

Goodwill og omtale

 

At blive udpeget som frontløber på turismeområdet var en appelsin i turbanen for sidste års hovedprismodtager, Small Danish Hotels, ved direktør Jørgen Christensen.

 

”Det var vi fået en masse ud af. Det var perfekt timing med al den omtale, fordi vi netop havde skiftet navn fra Danske Kroer & Hoteller til Small Danish Hotels. Dernæst gav det os goodwill i vores bagland, som jo er en frivillig kæde af kroer, hoteller, slotte og herregårde. Endelig blev vi synliggjort udadtil i hele turismebranchen og blev egentlig ret stolte af, at vi åbenbart havde bedrevet noget godt”, siger Jørgen Christensen.

 


 

Se mere om prisen

Se folder med flere oplysninger om indstilling af kandidater